שיפור ביצועי קמפיין פרסום במנועי חיפוש

בעקבות שאלה שעלתה באחת התגובות באתר, כתבתי הסבר קצר וכללי מאוד על ניתוח ושיפור ביצועי מודעות בקמפיין פרסום במנועי חיפוש – PPC

כמות הקליקים על מודעה נגזרת מכמות החיפושים הכוללת עבור הביטוי הרלוונטי.
קיים גבול תקציב עליון מסוים אשר מעבר לו – לא נקבל קליקים נוספים על המודעה שלנו גם אם נמשיך ונעלה את התקציב.

במנועי חיפוש כמו גוגל ישראל למשל, אשר פונים אל קהל יעד מצומצם יחסית, ניתן להתקל בתופעה הזאת לעיתים קרובות יותר – או כאשר מדובר בביטוי בעל נפח חיפוש מצומצם.

בשלב הזה אם רוצים להשיג גדילה נוספת בכמות הקליקים יש לעבוד על המודעה עצמה ולבדוק אם ניתן להשיג תוצאות יותר טובות בעזרת ניסוח שונה, שינוי פרמטרים בקמפיין ועוד.
באופן יותר מעשי זה משהו שעושים כבר מהיום הראשון של הקמפיין.

ניהול קמפיין פרסום במנועי חיפוש אינו תהליך של "שגר ושכח" אלא תהליך קבוע ומתמשך של ניתוח תוצאות, ניסוי ותיקונים בהתאם.

כמה מתוך אותם קליקים על המודעה שלנו יהפכו למכירות זו כבר שאלה אחרת.
יש רשימה של גורמים שישפיעו על כך.
דוגמאות:
מבנה האתר –"המסלול" שעובר הגולש מהרגע שנחת באתר ועד הגעתו אל עמוד המכירה.
מיקוד המודעה – האם האתר מספק באמת את המובטח במודעה ועונה על הציפיות של הגולש שהגיע בעקבות המודעה.

כאמור, זה ממש בקצרה מבלי להכנס לצד הטכני של העניין.

אפשר כמובן להמשיך לפתח את הדיון בתגובות למטה.

יום הבלוגים Blog Day 2008

Blog Day יום הבלוגים מתקיים בכל שנה בתאריך ה 31 באוגוסט.

זו השנה הרביעית שבה בלוגרים מכל רחבי הגלובוס חוגגים את יום הבלוגים.
המטרה והאמונה שמאחורי יום הבלוגים היא לאפשר לבלוגרים ולקוראים שלהם להכיר בלוגים חדשים.
כל בלוגר המעוניין לקחת חלק פעיל בציון היום הזה מוזמן לפרסם רשימה של חמישה בלוגים עליהם הוא ממליץ.

בכדי למנות את רשימת הבלוגים המומלצים שלי יהיה לי צורך במספר ימי בלוגים כאלה ולכן החלטתי להקל על עצמי וקבעתי כי הרשימה שלי השנה תהיה על טהרת הכחול לבן.

חורים ברשת – גל מור מציג נקודות מבט אישיות על מגוון נושאים מכל רחבי הרשת.

תקריב – בלוג הצילום המצוין של ליאור אילוז.

אלעד בבלוגלי – אלעד זלומונס כותב בעיקר על בלוגים וגם על החיים.

GO2WEB20 – הבלוג העברי של אורלי יקואל. כל מה שקשור למיזמי אינטרנט חדישים ונועזים.

מזבלה – כל מה שזז בעולם הפרסום. פשוט זבל של בלוג.

תבלו.

לאתר הבינלאומי של Blog Day

וורדפרס ממשיכה לגדול ולצמוח

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן מן המובילות בעולם ואולי אף הטובה מכולן.
מסתבר כי למרות התפוצה העצומה של המערכת הזאת, גם כאשר נדמה שכל העולם כבר משתמש בוורדפרס, היא עדיין מוסיפה לגדול ולצמוח באופן מרשים מאוד בכל שנה.

מאט מולנווג, מייסד וורדפרס והרוח החיה מאחוריה סיפק מספר נתונים מספריים מרשימים כאשר נאם לאחרונה בכנס וורדקאמפ אשר נערך בסן פרנסיסקו.


WordPress.com מערכת אירוח בלוגים מבית וורדפרס מספקת את הנתונים המרשימים הבאים:

גדילה מ 1.5 מיליארד ל 6.5 מיליארד דפים נצפים השנה
120 – 160 מילון כניסות ייחודיות מכל רחבי העולם
2.3 מיליון בלוגים חדשים נוספו השנה
35 מיליון פוסטים חדשים בהשוואה ל 20 מיליון בשנה הקודמת

WordPress.org מערכת ניהול התוכן של וורדפרס המשמשת בין היתר להקמת בלוגים עצמאים מספקת אף היא נתונים מרשימים מאוד.
הנתון העדכני מדבר על 2.6 מיליון התקנות פעילות של וורדפרס הפועלות ברחבי הרשת.

בנוסף לנתונים אלה סיפר מאט על פיתוחים עתידיים של מערכת וורדפרס, בניהם שיפור מנגנון עדכון הגרסאות. הכוונה היא להגיע לידי כך שעדכון גרסה יהפוך לתהליך פשוט הדורש לא יותר מלחיצת עכבר אחת. המנגנון יהיה בעל יכולות של זיהוי אוטומטי של בעיות תאימות של תוספים ותבניות אל גרסאות חדשות ועוד.

אפשר להגיד שניסיתי בדקתי וחקרתי את מרבית מערכות ניהול התוכן המובילות כיום בעולם.
השילוב הנדיר שיוצרת וורדפרס בין יכולות עצומות מצד אחד ופשטות ונוחות שימוש שאין כדוגמתן מצד שני גרמו לי להפוך לחסיד נלהב של המערכת הזו.

וורדפרס מציעה למשתמשים סביבת עבודה נוחה מבלי להתפשר במאום בנושא היכולות והפונקציונאליות שלה.

זה אולי ישמע קצת מוזר אך קשה לי להסביר את אהבתי אל מערכת וורדפרס, הן כמשתמש והן כמתכנת.
כנראה שהדרך הטובה ביותר להבין על מה אני מדבר היא פשוט לחוות את וורדפרס בעצמך.

עדכוני RSS מול עדכוני מייל

עיון בנתוני ה feedburner שלי מלמד כי מרבית הקוראים הקבועים כאן רשומים לעדכונים דרך תיבת הדוא"ל שלהם.

הנתון הזה די הפתיע אותי מכיוון שאני באופן אישי לא מסוגל לדמיין את חיי ללא קורא ה RSS שלי.
מסתבר שמרבית האנשים מסביב לא הפנימו עדיין את נושא ה RSS על יתרונותיו הרבים.
מדובר כמובן על הקהל הישראלי שכן מנסיוני עם אתרים הפונים לקהל מחוץ לישראל תמונת המצב היא שונה.

מה ניתן ללמוד ולהסיק מכך?

1. יש לתת את הדעת על שיפור מערכת העדכונים בדואר האלקטרוני מכיון שזוהי דרך העדכון המועדפת על קהל הקוראים שלי כרגע. (מישהו אמר ניוזלטר?)
2. כדאי לנסות לחשוב על דרכים להגביר את המודעות לשימוש ב RSS בקרב גולשי האתר. משימה לא פשוטה לבטח אבל החלטתי לבדוק כיצד אני יכול לתרום מעט לנושא.

אגב עדכונים, אתם מוזמנים להרשם לעדכוני ה RSS של דורנט ואם אתם ממש מתעקשים אז ניתן להירשם גם לעדכוני מייל.

קרינה סלולרית – פתרון אפשרי

הבעיה של קרינה סלולרית מסוכנת נובעת בראש ובראשונה מדרישתם של הלקוחות לזמינות וכיסוי מקסימליים. במילים אחרות אנו דורשים מחברות הסלולר לספק לנו מכשירים שיהיו תמיד זמינים ושמישים. גם אם זה בתוך המעלית, המקלט התת קרקעי או באמצע המדבר.

שיפור הזמינות של מכשירים סלולרים מחייב שתי פעולות בעייתיות.
הראשונה היא פריסה צפופה יותר של אנטנות סלולריות והעלאת הספקי השידור שלהן.
הפעולה השנייה היא העלאת הספקי מכשירי הסלולר הניידים.

זו הנוסחה הפשוטה. כיסוי וקליטה טובים יותר שווים להגדלת הספק המכשירים וצפיפות האנטנות.
הלקוחות מעוניינים בכך וכמובן שגם חברות הסלולר מעונינות בכך.

הבעיה
מכשירים סלולריים ובכלל מכשירי אלחוט פועלים באמצעות פליטה של קרינה אלקטרומגנטית לחלל האוויר.
מכשירי הסלולר פועלים בתחום של גלי מיקרו ממש בדומה לקרינה הקיימת במכשירי המיקרוגל הנמצאים כמעט בכל מטבח.
כן רבותי, כל אחד מאיתנו נושא תנור מיקרו זעיר ומצמיד אותו אל מוחו מספר לא מבוטל של פעמים ביום. בניגוד למכשירי המיקרו הקיימים במטבחים אף אחד לא טורח לבצע בדיקות קרינה מזדמנות למכשירי הסלולר ובעלי מכשירים ישנים נמצאים בסיכון גבוה יותר בעקבות התיישנות המכשיר.

הפתרון של חברות הסלולר
הפתרון שעשויות להציע חברות הסלולר יהיה בוודאי הגדלה של כמות וצפיפות האנטנות הסלולריות.
בציבור קיימת כמובן התנגדות גורפת לעניין הזה ואף אחד אינו מוכן להתגורר בשכנות לאנטנה כזו ובצדק. יהונתן קלינגר העלה סברה אפשרית מאוד לגבי טיבו של מסע ההפחדה מקרינת הסלולר.

הפתרון שלי
שינוי קטן בתוכנה המותקנת ומפעילה כל מכשיר סלולרי יכול לאפשר לכל אחד מאיתנו שני מצבי פעולה.

מצב רגיל: המכשיר פועל כפי שהוא פועל כיום ומספק לנו כיסוי שידור וקליטה מקסימליים עלי ידי שינויים בהספקי המכשירים.

מצב ירוק: אנו מוכנים להתפשר בעניין הכיסוי ומעוניינים שהמכשיר שלנו יעבוד בהספקים מינימלים בלבד. במצבים שאיננו מייחסים חשיבות לזמינות מרבית תינתן לנו האפשרות להקטין את הספק המכשיר למינימום האפשרי ובכך להקטין את מידת הנזק בשיעור ניכר.

הוספת אפשרות כזאת למכשירים סלולרים היא עניין של מה בכך ומצריכה הוספת מספר שורות קוד בודדות אל תכנת ההפעלה של המכשיר.

כמובן שזהו לא פתרון מלא לבעיה. עדיין נשארות שאלות רבות פתוחות כמו נושא החשיפה הפסיבית לקרינה ממכשירים סלולרים שנמצאים בקרבתנו אך אינם תחת שליטתנו.

חשוב לזכור כי האינטרס הברור של חברות הסלולר הוא שנהיה כמה שיותר זמינים ומוכנים לקיום שיחות. יתכן מאוד כי הן לא יאהבו את הרעיון שלי.

מנגד נמצא האינטרס הברור והראשוני של כל אדם שפוי לשמור על בריאותו.

העמוד הבא » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 הבא »

יעוץ

עידכונים

הישארו מעודכנים תמיד.
קבלו עידכונים שוטפים בנושאי שיווק, בלוגינג ואינטרנט.

הרשמה לעידכוני RSS או
הרשמה לעידכוני Email

דורנט

האתר דורנט מסייע לעסקים ולאנשים לשפר ביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר באמצעות שיווק באינטרנט.
מטרת הבלוג הזה היא לסייע לך להפיק את מלוא הפוטנציאל מרשת האינטרנט.

עוד על דורנט

מאמרים מומלצים

נושאים

ספקים מומלצים