בלוג עסקי – איך עושים את זה נכון

חברות ישראליות רבות החלו לזהות לאחרונה את הערך הרב הטמון בהקמת בלוג עסקי כחלק מהמערך הכולל של תכנית שיווק באינטרנט.
מהם הכללים העיקריים שעליהם כדאי לשמור כאשר ניגשים להקמת בלוג עסקי.

זה נחמד מאוד לגלות כיצד עולם העסקים המקומי מאמץ כלים חדשניים כמו בלוג עסקי, אתרי תוכן ועוד, אך לצערי רובן הגדול של החברות האלה מחטיא את המטרה ומפספס את הרעיון העומד מאחורי פתיחת בלוג עסקי.

שיטוט בבלוגים של חברות ישראליות מגלה כי רובן משתמשות בחברות קריאייטיב ומשרדי פרסום ומשאירות להם את נושא יצירת התכנים ואת המלאכה של ניהול בלוג עסקי עבורן.

בעיה 1: כתיבת הבלוג נשארת בתחומי משרד הפרסום ואנשי הפרסום.
בעיה 2: קוראי בלוגים מעוניינים להיחשף אל הנעשה מאחורי הקלעים ומאחורי מסכי הפרסומות.

הפספוס הגדול כאן הוא באיבוד היתרון המרכזי של בלוג עסקי.
חשוב להבין זאת, בלוג עסקי אינו אמור לתפקד כשלט פרסום נוסף בעסק.

אז מי בכלל צריך קריאייטיב ?
אני בטוח כי עובדי משרד הפרסום ואנשי הקריאייטיב יודעים להתנסח באופן מבריק.
אין לי ספק כי משרד הפרסום שלך יכול לספק לך סיסמאות בלתי נשכחות אך זהו גם שורש הבעיה.
אחת מן המטרות הראשונות של כל בלוג עסקי היא ליצור קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות.
הלקוחות שלך מצפים למצוא בבלוג שלך מידע נקי, אוטנטי ונקי משפה פרסומית.
יתכן והם מחפשים עצה או הסבר בנושא כל שהוא, יתכן וזו ההזדמנות שלך לקנות את מעמדך המקצועי אצל אותו לקוח ולבסס את האמון שלו בך.

הציבור וגולשי האינטרנט בתוכו שבעים מפרסומות ומסיסמאות נוצצות.
בעולם האינטרנט התזזיתי אנחנו מחפשים את העובדות ואנו דורשים לקבל אותן כמה שיותר מהר.
בלי משחקי מילים ובלי תותחי קונפטי.

חלק גדול מקהל הצרכנים צמא כיום למידע הנמצא מחוץ לדלתות משרדי הפרסום.
בלוג אשר לא מציג לפחות בחלק מן התכנים שלו כתיבה מקורית של אנשים מתוך העסק מפספס את המטרה בגדול.

אני מתאר לעצמי שחלק מכם חושב לעצמו כרגע "אבל אני לא יודע לכתוב כמו שצריך. אף פעם לא ממש כתבתי משהו בצורה מסודרת" או "מי בכלל ירצה לקרוא את מה שאני כותב"

מה קוראי בלוגים מחפשים ?
סיפור מעניין ממחלקת האריזה, פקידת הקבלה החדשה, מסיבת יום ההולדת של יוסי מהנהלת חשבונות – הכול הולך. כמובן שלא שוכחים לספר על המוצר החדש שיוצא ממש מחר אל החנויות, הטכנולוגיה החדישה של קו מוצרים מסוים או על הסכם שיתוף הפעולה שנחתם אתמול.

בלוג עסקי הוא סוג של עיתון המוקדש כולו לסיקור שלך ושל העסק שלך.
כאשר אני מקים בלוג עסקי שיווקי עבור לקוח אני תמיד דואג להסביר לו כי הדבר דורש זמן ומעורבות רבה שלו ושל שאר אנשי המפתח בעסק.

ללא המעורבות הזו מאבד הבלוג את הערך הייחודי שלו והופך ללא יותר מעוד פרסומת בים המידע שמסביב.

יש 6 תגובות

  1. ליאור אילוז בתאריך 17.4.2008 בשעה 12:45

    מאמר מעניין מאוד!
    אהבתי את השינוי של האתר בתוספת סרגלי הניווט. הייתי שמח לו היית כותב יותר!

  2. דורון בתאריך 17.4.2008 בשעה 17:06

    אני שמח מאוד שאהבת ליאור ותודה רבה על הפידבק החיובי.
    🙂

  3. בני שדה בתאריך 22.4.2008 בשעה 15:33

    מאמר מעניין.
    כדאי להזכיר גם את החשיפה המוגברת של בלוגים במנועי חיפוש.

  4. דורון בתאריך 22.4.2008 בשעה 18:30

    צודק…
    אבל זה כבר נושא לפוסט אחר שיוקדש לעניין.

  5. עסקים בתאריך 11.12.2011 בשעה 1:20

    בבלוג יש ערך מוסף, מידע חינם וטיפים לגולשים.

  6. רענן בתאריך 27.10.2016 בשעה 1:38

    מאמר מעולה!
    אני גם חושב שבלוג זה משהו חיוני שחשוב שיהיה לכל עסק.

כתיבת תגובה

*

מה עוד?

יעוץ

עידכונים

הישארו מעודכנים תמיד.
קבלו עידכונים שוטפים בנושאי שיווק, בלוגינג ואינטרנט.

הרשמה לעידכוני RSS או
הרשמה לעידכוני Email

דורנט

האתר דורנט מסייע לעסקים ולאנשים לשפר ביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר באמצעות שיווק באינטרנט.
מטרת הבלוג הזה היא לסייע לך להפיק את מלוא הפוטנציאל מרשת האינטרנט.

עוד על דורנט

מאמרים מומלצים

נושאים

ספקים מומלצים