פרסום בגוגל AdWords צעדים ראשונים

קידום ופרסום במודעות הממומנות של גוגל ושאר מנועי החיפוש היא תורה שלמה הנלמדת לאחר ניסיונות ומחקרים רבים.

הגידול המואץ בכמות המפרסמים גרם לכך שכיום למעשה נלחמים המפרסמים זה בזה על מנת להשיג מיקום טוב בעמוד הראשון של הפרסומות.
מלחמות שכאלה היו נפוצות עד לא מזמן אך ורק בקידום בתוצאות החיפוש האורגניות (SEO) אך כיום ניתן למצוא אותן סביב ביטויי חיפוש רבים במודעות הממומנות.

באופן טבעי, כשהביקוש כה רב והתחרות רבה, כל יתרון שניתן להשיג יכול להיות בעל משמעות רבה מאוד ולכן מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע המנוסה בניהול קמפיינים ופרסום בגוגל ומנועי חיפוש בכלל.

אחד הדברים שחשוב להבין בנוגע לפרסום בגוגל הוא כי להבדיל מערוצי פרסום אחרים, שיטת פרסום זו הינה מונחה תוצאות לחלוטין ואפשרויות המיטוב וההחזר על ההשקעה (ROI) הינן גבוהות מאוד.

היכן להתחיל?
אני חושב שהצעד הראשון שכדאי לעשות הוא להגדיר מהי מטרת הקמפיין.
גיוס לקוחות חדשים, חשיפת מוצרים חדשים,הגדלת נפח המכירות / רווחים, כל אלה הינן מטרות טובות וחשוב להגדיר אותן מראש.
גם אם המטרות האלה נראות דומות אחת לשנייה, מאפייני הקמפיינים שלהן יהיו שונים לגמרי.

כאמור, באם תקציב הפרסום מאפשר זאת כדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע שידע לסחוט מן הכסף המושקע בקמפיין הפרסום את מקסימום התוצאות.
ההשקעה ביועץ שכזה הינה משתלמת מאוד בדרך כלל.
זה לוקח מספר דקות להתחיל להריץ מודעות פרסום בגוגל אדוורדס אך נדרש הרבה יותר מכך בכדי לראות תוצאות משביעות רצון.

באם מדובר על תקציב קטן ועבודה עם איש מקצוע אינה באה בחשבון, או שאולי אתם מעוניינים להתנסות וללמוד את התחום בעצמכם אני ממליץ מאוד לקרוא את המדריכים של גוגל למפרסמים.
מדובר במדריכים מצוינים שמסוגלים לתת ידע בסיסי נהדר ואף יותר מכך לגבי כל מה שקשור לפרסום בגוגל.

הדבר הראשון והפשוט ביותר שניתן לעשות הוא להרשם לתכנית הפרסום של גוגל (ההרשמה אינה כרוכה בתשלום) ולהתחיל להכיר את המערכת מבפנים.

יש 3 תגובות

  1. אבי בוץ בתאריך 30.4.2008 בשעה 18:52

    צריך לשאוף לייצר קבוצת מודעות רלוונטיות ככל שניתן סביב מספר מצומצם מאוד של מילות מפתח עם מכנה משותף. בתוך קבוצת המודעות יש להשתדל להזכיר את מילות המפתח בכל שורה במודעה (בכותרת חובה) כולל בשורת ה- URL אם אפשר שזה כמובן תלוי ב- domain שקניתם, כמו גם רצוי שמילות המפתח הללו יופיעו בדף הנחיתה שלכם או של החנות שאותה אתם מפרסמים – אם אתם מבצעים Direct Linking. רק אז יש סיכוי שתשלמו פחות על Click ותמוקמו במקום גבוהה יותר, מה שאמור להביא יותר קליקים ויותר מכירות = יותר כסף בכיס.

  2. יפעת בתאריך 18.10.2010 בשעה 0:07

    איך בעצם – שאלת השאלות…. – אני מגלה מהי נקודת האיזון של הקמפיין שלי – ז"א – מאיזה סכום של כסף שאני אשקיע, לא תהיה יותר השפעה על כמות ההקלקות? או – שאולי בעצם לא משנה איזה סכום אני משקיעה – תמיד הוא יוקלק ויחוסל כולו ומשהו אחר הוא זה שקובע אם המקליק יבצע רכישה או לא? שאלה פילוסופית?! 🙂

  3. דורון בתאריך 18.10.2010 בשעה 16:48

    יפעת, ישבתי לכתוב תשובה לשאלה שלך ויצא מזה בסוף פוסט חדש.

    http://www.dornet.co.il/?p=159

כתיבת תגובה

*

מה עוד?

יעוץ

עידכונים

הישארו מעודכנים תמיד.
קבלו עידכונים שוטפים בנושאי שיווק, בלוגינג ואינטרנט.

הרשמה לעידכוני RSS או
הרשמה לעידכוני Email

דורנט

האתר דורנט מסייע לעסקים ולאנשים לשפר ביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר באמצעות שיווק באינטרנט.
מטרת הבלוג הזה היא לסייע לך להפיק את מלוא הפוטנציאל מרשת האינטרנט.

עוד על דורנט

מאמרים מומלצים

נושאים

ספקים מומלצים