האם כדאי לשכור מקדם אתרים מקצועי

אני נתקל פעמים רבות בפורומים השונים בבעלי עסקים קטנים ובינוניים המחפשים ייעוץ והכוונה בנושא קידום אתרים.

מסתבר כי אחת מן ההתלבטויות החוזרות שוב ושוב היא האם לשכור מקדם אתרים מקצועי או חברה לקידום אתרים או שאולי כדאי לנסות ולטפל בנושא באופן עצמאי.

באופן אישי אני מאוד מאמין בהעסקת מומחים ויועצים ומשתדל תמיד למצוא את הטובים ביותר שבהם.
ההוצאה על שכירת בעל מקצוע טוב צריכה להחזיר את עצמה בסופו של יום, אם לא כך הרי שמשהו פגום באחת החוליות המרכיבות את העסק שלנו.

מן הצד השני, אין ספק כי ניתן לעשות המון בנושא קידום אתרים גם בעצמך.
אם מקדישים זמן לקריאת מאמרים ולימוד הנושא ניתן גם להשיג במקרים מסוימים תוצאות לא רעות.

חשוב להדגיש שוב כי לעולם לא תוכלו להשיג בעצמכם את אותן תוצאות שישיג עבורכם מקצוען מנוסה.
כמו בכל תחום אחר בחיים הנסיון משחק כאן תפקיד חשוב מאוד.

לרשותו של מקדם אתרים מקצועי העוסק בכך באופן קבוע, מידע ונתונים שונים, שלכם בתור בעלי אתרים פרטיים פשוט אין גישה אליו. אין תחליף לנסיון ולידע הנצברים במהלך עיסוק קבוע בכל תחום שהוא.

אספתי כמה נקודות שיש לחשוב עליהן לפני שמקבלים את ההחלטה האם לשכור מקדם אתרים מקצועי או להתעסק עם זה בעצמכם. הרשימה הזאת יכולה להתאים בעצם לכל מצב של התלבטות בעניין שכירת איש מקצוע, לאו דווקא כאשר מדובר בנושא קידום אתרים.

שכירת יועץ מקצועי – היתרונות:

1. ידע ונסיון.

כאמור, למקצוענים בתחום קידום האתרים יש ידע ונסיון אותם הם צברו במשך שנים של עיסוק בנושא.
מקדם אתרים מקצועי יודע לקרוא את הנתונים של האתר שלכם ולקבל החלטות נכונות בהסתמך על ההיכרות העמוקה והממושכת שלו עם מנועי החיפוש.
מקדם אתרים מקצועי ידע גם להימנע מפעולות שיכולות לפגוע באתר שלכם. אני נתקל שוב בשוב בבעלי אתרים שעושים את השגיאות הכי גדולות בנושא קידום אתרים באמונה שלמה כי הם עושים את הדבר הכי נכון.

2. בניית קישורים.

קישורים הם הדלק המזין את עולם קידום האתרים. אנשי קידום אתרים מנוסים יודעים כיצד ומהיכן להשיג קישורים איכותיים יותר. מהם האתרים הרלוונטיים לאתר שלך וכיצד להשיג מהם קישור ביעילות המרבית.

3. קשרים בענף.
מומחי קידום אתרים רבים מקושרים בענף קידום האתרים ונוהגים לסייע זה לזה ולשתף פעולה. הדבר יכול להיות מאוד משמעותי בתחומים מסוימים.

4. פתרון בעיות.
מומחה קידום אתרים מקצועי ידע לפתור בעיות שונות שעלולות להתעורר במשך פעילותו השוטפת של האתר שלכם. דירוגים נמוכים, טיפול בפסילת אתרים מתוך האינדקס ועוד. כל אלה הם נושאים המוכרים היטב לכל מקדם אתרים מקצועי.

5. חסכון בזמן.
לעיתים זהו הפקטור החשוב מכולם.
קידום אתר הוא עניין הצורך זמן רב. תוצאות הקידום גם הן אינן ממהרות להגיע ויש להמתין להן בסבלנות רבה.
מקדמי אתרים מקצועיים מפתחים לעצמם בדרך כלל שיטות פעולה ותהליכי עבודה המסייעים להם לקצר את זמן ההמתנה לתוצאות ולייעל את תהליך העבודה.
שכירת מקדם אתרים מקצועי מצמצמת כמובן את משך הזמן אותו נדרשים בעלי אתרים להקדיש לעניין.

קידום אתרים בשיטת עשה זאת בעצמך – היתרונות:

1. לימוד והתנסות.
קידום האתר שלך בעצמך יכול להיות תהליך לימודי מאתגר ומעניין מאוד. ההתנסות בעבודה מול מנועי החיפוש, איסוף קישורים, אופטימיזציה של דפי האתר, כל אלה מתווספים בסופו של יום למאגר שלם של ידע יקר ערך.

2. שליטה.
אתם האחראים היחידים להתקדמות האתר שלכם במנוע החיפוש. אתם הם אלה שקובעים איזה תוכן יעלה לאתר או מהיכן אתם מעוניינים לקבל קישורים.
יחד עם השליטה באה כמובן גם האחריות לטוב ולרע.

3. חסכון בעלויות.
קידום אתרים מקצועי הוא בדרך כלל עסק יקר מאוד. אם עומד לרשותכם הזמן הנדרש לצורך לימוד הנושא וההתעסקות בו, שיטת עשה זאת בעצמך יכולה לחסוך לכם הוצאה כספית.

לסיכומו של עניין…

כאשר מדובר באתר עסקי האמור לייצר הכנסות אני חושב שהשאלה פשוט מיותרת ואין תחליף למקדם אתרים מקצועי.

אם קידום אתרים אינו מעניין אתכם כשלעצמו, אין טעם להתחיל ללמוד את הנושא כאשר כל כוונתכם היא לקדם את האתר העסקי הבודד שלכם.

אם אתם מתעקשים לטפל בנושא הקידום בעצמכם דאגו לפחות ליועץ מנוסה שיבדוק מידי פעם מה אתם עושים ויתן גם כמה עצות טובות להמשך.

יש 2 תגובות

  1. זיו גל בתאריך 22.6.2008 בשעה 13:51

    לגבי שני יתרונות שציינת, אני לא בטוח שהם תמיד יתרונות.
    לימוד והתנסות בקידום אתרים גורם לחוסר התמקדות בליבה של העסק שזה חסרון גדול. וחסכון בעלויות גם לא בהכרח, תלוי כמה שווה שעת עבודה של אותו מקדם מל שעת עבודה של בעל האתר.

  2. דורון בתאריך 23.6.2008 בשעה 9:49

    זיו

    אם תקרא את הפוסט ביתר עיון תגלה שהנקודות שציינת מופיעות שם במלואן.

    לגבי ההמלצות לאתר עסקי אנא עיין בחלקו האחרון של הפוסט.
    "כאשר מדובר באתר עסקי האמור לייצר הכנסות אני חושב שהשאלה פשוט מיותרת ואין תחליף למקדם אתרים מקצועי"

    בעניין חלקה השני של תגובתך, בנושא עלויות קידום אתר, הרשה לי להפנות אותך אל סעיף 5 המדבר על כך בדיוק.
    "שכירת מקדם אתרים מקצועי מצמצמת כמובן את משך הזמן אותו נדרשים בעלי אתרים להקדיש לעניין"

    וגם כתבתי בפירוש " אם עומד לרשותכם הזמן הנדרש לצורך לימוד הנושא וההתעסקות בו…"

כתיבת תגובה

*

מה עוד?

יעוץ

עידכונים

הישארו מעודכנים תמיד.
קבלו עידכונים שוטפים בנושאי שיווק, בלוגינג ואינטרנט.

הרשמה לעידכוני RSS או
הרשמה לעידכוני Email

דורנט

האתר דורנט מסייע לעסקים ולאנשים לשפר ביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר באמצעות שיווק באינטרנט.
מטרת הבלוג הזה היא לסייע לך להפיק את מלוא הפוטנציאל מרשת האינטרנט.

עוד על דורנט

מאמרים מומלצים

נושאים

ספקים מומלצים