מחשבות על גוגל וקידום אתרים

רבים חושבים לעצמם כי מספיק לאסוף כמות נכבדת של קישורים נכנסים, לסדר כמה תגי H1 ולהוסיף עוד כמה טריקים והופ המקום הראשון בגוגל מובטח להם.

צר לי לאכזב את אותם אנשים אך גוגל "קצת" יותר מתוחכם מזה.

גוגל לא הפך להיות מנוע החיפוש המוביל את האינטרנט כיום בגלל הפשטות של מנגנון הדירוג שלו או בגלל שהוא מניח לכל אחד "לתחמן" אותו.

ככל שעובר יותר זמן וככל שאני צובר יותר ויותר שעות עבודה מול מנוע החיפוש הזה אני מגלה עד כמה הוא מתוחכם וסבוך, עד כמה הוא יודע להסתיר את התחכום הזה מאחורי מסיכה של פשטות.

ככל שניתחתי יותר ויותר אתרים וניסיתי להתחקות אחר הדרכים והשיטות שבהן גוגל קובע כי אתר מסוים ימוקם במיקום X ואתר אחר במיקום Y הבנתי עד כמה העסק מורכב מתחת למכסה המנוע של גוגל.

דומה כי ישנה "אינטליגנציה" כל שהיא המנחה את מנוע החיפוש הזה.

מקדמי אתרים / אנשי SEO כולם פועלים באופן קבוע במצב של חוסר וודאות.
תורת קידום האתרים מתבססת כולה על ספקולציות המחליפות זו את זה בתדירות גבוהה ביותר.

נוסחאות כגון: קישורים נכנסים X קוד תקין X תוכן איכותי ייחודי = מיקום גבוה בגוגל, הופכות לפחות רלוונטיות ככל שמכירים את גוגל יותר מקרוב.

מאז ומתמיד טענתי כי SEO קידום אתרים הוא משחק של חתול ועכבר.
מנועי החיפוש לעולם ישאפו להקטין את יכולת ההשפעה המכוונת על הדירוגים שלהם בעוד שמקדמי אתרים ינסו תמיד להשפיע על אותם דירוגים.

יש 4 תגובות

  1. ליאור אילוז בתאריך 6.2.2008 בשעה 13:36

    האמת? זה נכון חלקית. נוכחתי לדעת שאפשר להשפיע על הדירוג במנוע החיפוש (בצורה חוקית ולגיטימית בלבד) ע"י שינויים קלים, כגון כותרות נוחות, מילות מפתח, מפת האתר וכדומה.
    מעבר לדברים הנ"ל, שאמורים להיות ברורים מאליהם למנהלי אתרים (ולי לקח זמן להבין אותם) אין לי מושג בקידום אתרים וכיצד גוגל פועל וברור לי שאתה צודק ובגדול… גוגל לא הפך להיות גוגל בשל היותו פשוט וקל להשפעה.

  2. דורון בתאריך 6.2.2008 בשעה 14:42

    ניתן בהחלט להשפיע על מנועי החיפוש ועל מיקומים.
    זהו למעשה כל הרעיון ב SEO על רגל אחת.
    כוונתי הייתה להציג את הקונפליקט הקיים בין רצונם של מנועי החיפוש להציב בראש הרשימה את האתר הרלוונטי והמוסמך ביותר ומנגד אנשי קידום אתרים שמעוניינים לראות שם את האתר המקודם שלהם.

    אני חושב שהבנה טובה של הקונפליקט הזה היא נקודת מוצא מצוינת לכל הנושא של קידום אתרים.

  3. אילן בתאריך 6.2.2008 בשעה 16:58

    מנועי החיפוש מודעים לעובדה שניתן לבצע התאמה של האתרים לאלגוריתמים שלהם, לכן האלגוריתמים של מנועי החיפוש החשובים (ובעיקר גוגל) בנויים כך שביצוע התאמות של האתר למנועי החיפוש יהפוך אותו גם לרלוונטי יותר עבור הגולשים, באמצעות תכנים מקוריים ואיכותיים וקישורים מאתרים רלוונטיים הקשורים לתוכן.
    אכן אתה צודק מידי פעם נכנס לרשימה אתר בלתי ראוי.
    בסופו של דבר כל זמן שמיקום של אתר יהיה מושפע מפרמטרים הגיוניים שונים – תמיד יהיו כאלה שינסו לגלות מהם פרמטרים אלה ולהתאים את האתר אליהם.

  4. צימר בתאריך 28.4.2008 בשעה 14:10

    בוודאי שניתן להשפיע! לינקים איכותיים מאתרים אמיתיים ולא מחוות לינקים, הם בעלי השפעה עצומה
    דומיין הדר ותוכן טוב, זה הכל
    אם עושים את הדברים נכון, רואים תוצאות.
    בעיה היחידה היא, שיש יותר מידי מתחזים ושרלטנים בתחום הSEO

כתיבת תגובה

*

מה עוד?

יעוץ

עידכונים

הישארו מעודכנים תמיד.
קבלו עידכונים שוטפים בנושאי שיווק, בלוגינג ואינטרנט.

הרשמה לעידכוני RSS או
הרשמה לעידכוני Email

דורנט

האתר דורנט מסייע לעסקים ולאנשים לשפר ביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר באמצעות שיווק באינטרנט.
מטרת הבלוג הזה היא לסייע לך להפיק את מלוא הפוטנציאל מרשת האינטרנט.

עוד על דורנט

מאמרים מומלצים

נושאים

ספקים מומלצים