סיפורו של מנכ"ל שלא אהב לשווק

605363_15137017b.gifבתחילת דרכי לפני אי אילו שנים הועסקתי באחת מן החברות הגדולות לשיווק חומרת מחשבים.

בעל החברה אשר כיהן גם כמנכ"ל שלה היה איש מבוגר וחביב שהיה נאמן לשיטות ניהול ועבודה עתיקות יומין.

האיש דגל יותר מכל במשפט הידוע "מה שלא שבור אל תתקן".

באחת מן השיחות שלנו התוודה בפני כי הוא שונא את המילה שיווק.

"אני לא מאמין בשיווק" הוא אמר לי "אני מאמין רק במכירות".

הוא הסביר לי כי לדעתו שיווק הוא העבודה של יצרניות החומרה הגדולות ותפקידינו לדאוג למכור את התוצרת בלבד.

כמובן שמכירות הן הדם הזורם בעורקיו של כל עסק, אך חשוב לזכור תמיד כי הלב הדואג לזרימת הדם הזה הוא השיווק.

אם מכירות הן הגולים במשחק הכדורגל, שיווק הוא השחקן ה"מבשל" את הגולים האלה.
לתפקידו של כל שחקן בנבחרת יש חשיבות ומשמעות.

ידידינו המנכ"ל לא השכיל להבין כי עליו להשקיע בתכנית שיווק עצמאית בכדי לקדם את העסק שלו בין שאר מתחריו הרבים המשווקים בעצם את אותם מוצרים.

אותו מנהל חברה לשיווק חומרה לא הבין את חשיבותה של המילה שיווק בשם המתאר את עיסוקו.

היה זה בזמנו שיעור חשוב מאוד בשבילי ודוגמה מצוינת לצורה שבה אנו עלולים לאבד את הדרך כאשר אנו מרוכזים מידי במטרה.

לאבד את השיווק בדרך אל המכירות.

יש 2 תגובות

  1. אלון בתאריך 14.1.2008 בשעה 23:30

    במשך תקופה ארוכה חשבתי כמו אותו מנכ"ל בסיפור שלך
    היום אני יודע שהכול מתחיל ונגמר בשיווק נכון

  2. עסקים בתאריך 16.1.2012 בשעה 21:41

    חברות גדולות חייבות להשקיע בשיווק, חברה שלא משווקת לא קיימת.

כתיבת תגובה

*

מה עוד?

יעוץ

עידכונים

הישארו מעודכנים תמיד.
קבלו עידכונים שוטפים בנושאי שיווק, בלוגינג ואינטרנט.

הרשמה לעידכוני RSS או
הרשמה לעידכוני Email

דורנט

האתר דורנט מסייע לעסקים ולאנשים לשפר ביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר באמצעות שיווק באינטרנט.
מטרת הבלוג הזה היא לסייע לך להפיק את מלוא הפוטנציאל מרשת האינטרנט.

עוד על דורנט

מאמרים מומלצים

נושאים

ספקים מומלצים